dream bikes

Είναι ενδιαφέρον το πως ταξινομεί ο καθένας μοτοσικλέτες της αρεσκείας του ως dreambikes…  Για κάποιον που είναι κολλημένος με ατελείωτες ευθείες και ταχύτητες διακτινισμού, ονειρευόμενος να κατατροπώνει οτιδήποτε κινείται στο διάβα του, τέτοια μοτο μπορεί να είναι μια hayabusa είτε νορμάλ είτε φτιαγμένη, για τον όγκο της και τον απίστευτο κινητήρα της που μπορεί να της χαρίσει εύκολα τα 300+ χαω (να μην πούμε για 400+ με διάφορες μοντίφες). Μια μοτο που έχει κυριαρχήσει το τελευταίο καιρό στα dragstrips ανα το κόσμο…

Για κάποιον άλλο, μια πανάκριβη εξωτική και περιορισμένης παραγωγής μοτο είναι ίσως ο ορισμός μιας dreambike. Μια duc desmosedicci για παράδειγμα…

d16189ml-500-x-375

Σκάς 60+ χιλιάρικα και την παίρνεις… και την βάζεις στο σαλόνι, μάλλον. Εκτός και αν είσαι ο Λάτσης οπότε στα αρχίδια σου και η όποια πτώση ή ζημιά, αφού πας και αγοράζεις ανταλλακτικά λες και παίρνεις τσιγάρα απο το περίπτερο. Ωστόσο, στην Ελλάδα οι 3 επιβεβαιωμένες που έχουν πωληθεί μέχρι σήμερα είναι μάλλον απίθανο να εντοπίζονται στη πίστα (το φυσικό τους περιβάλλον) ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Άντε, μια στο τόσο για το δημοφιλή δημοσιογράφο που έφερε τα motogp στην ελληνική τηλεόραση και ο οποίος δηλώνει ευτυχής κάτοχος της μιας …

Ακόμα πιο σπάνιες περιπτώσεις είναι σίγουρο ότι θα αποτελούν ευσεβείς πόθους για ορισμένους. Σε σύγχρονες εκδοχές, μόνο μια μου έρχεται στο μυαλό ως το απόλυτο σύμβολο. HONDA NR.

nr020

H μοτοσικλέτα ορόσημο για την Honda που ουσιαστικά αποτέλεσε μια επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής και υπέρβασης. Πίσω, στο 1992 που παράχθηκε σε 1000 μόνο αριθμημένα κομμάτια με τιμολόγηση τότε στα $50.000, ενσωμάτωνε λύσεις ανήκουστες. V4 με Οβάλ πιστόνια και διπλές μπιέλες ανά πιστόνι, 8 βαλβίδες ανα κύλινδρο και τα μυαλά στα κάγκελα.

ovalpiston-510-x-379

Τίγκα στα ανθρακονήματα, επίστρωση νιτριδίων τιτανίου στη ζελατίνα του φαίρινγκ, μονόμπρατσο και η πρώτη στο κόσμο με εξατμίσεις κάτω απο την ουρα. Απόδοση εξωπραγματική για την εποχή. Πλέον μουσιακό και συλλεκτικό κομμάτι, όχι γιατι είναι «παλιά» (αφού ακόμα και σήμερα, 16 χρόνια μετά παραμένει εντυπωσιακή και γρήγορη) αλλά γιατί πρέπει να διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού, εφόσον κάτι τέτοιο (ή κάτι αντίστοιχο) δεν θα ξαναπαραχθεί ποτέ. Δυο υπάρχουν στην Ελλάδα και μάλλον δεν θα πατήσουν τα λάστιχα τους στο δρόμο ξανά.

Όσο σκέφτομαι τόσο θα βρίσκω άλλα παραδείγματα. Είτε σύγχρονα είτε παλιά. Σε κάθε περίπτωση σπάνια, αχρησιμοποίητα, εξωτικά και απρόσιτα στη καθημερινή ζωή. Ωστόσο, ο δικός μου ορισμός dream bikes εδώ διαφέρει. Δεν θα προσποιηθώ ότι μηχανολογικά αριστουργήματα και κορυφαίες σχεδιαστικές εμπνέύσεις σαν τις παραπάνω με αφήνουν αδιάφορο. Κάθε άλλο. Μπορώ να ξεροσταλιάζω με τις ώρες μπροστά στο μόνιτορ χαζεύοντας φωτογραφίες τους και διαβάζοντας άρθρα για αυτές. Αλλά ρεαλιστικά, σε τούτη εδώ τη ζωή, δεν θα επιδίωκα ποτέ να αποκτήσω μια σαν τις παραπάνω. Εκτός και αν μου κάτσει το τζόκερ μεγάλε. Τότε, η NR θα είχε το πρώτο λόγο και την κεντρική θέση στο …σαλόνι μου.

Επιστρέφοντας στην πραγματικότητα, το δικό μου dream garage (το εφικτό) θέλω να περιέχει μηχανές που θα καβαλάω και που θα τις ζω, και όχι να αποτελεί μια μικρή version μουσείου-εκθετηρίου. Εφικτό και dream πάνε μαζί? Μια χαρά πάνε. Και αυτό γιατί η αίσθηση είναι εκεί έξω, όταν κυλάνε οι ρόδες τους, όχι μέσα, όταν στέκονται περίφανες μεν αλλά χωρίς να κάνουν αυτό για το οποίο φτιάχτηκαν δε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s