Κυνηγώντας τον Ήλιο (Νορβηγικά φιόρδ, Βόρειο Ακρωτήρι) – μέρος 5

Ένα οδοιπορικό 24 ημερών στη Σκανδιναβική χερσόνησο. 10.500 χιλιόμετρα στο δρόμο μέχρι το βορειότερο σημείο της Ευρώπης, 23 Ιουλίου με 15 Αυγούστου 2010.

Μέρος 5ο: Trondheim, Arctic Circle, Bodo, Lofoten

Για το χάρτη του ταξιδιού, κλικ στο 1ο μέρος

Για το 4o μέρος, κλικ εδω

1 Αυγούστου, Trondheim, χλμ ημέρας : 0

To προηγούμενο βράδυ η Eva που μας φιλοξένησε μας είπε πως η διαδρομή για το Bodo βγαίνει σε μια μέρα. Αρχικά το υπολόγιζα για 2, όμως αν εκείνη το κάνει με αυτοκίνητο σε 9 ώρες, τότε δε θα έχουμε πρόβλημα. Μέχρι το Bodo δεν υπάρχουν πλέον σημαντικά πράγματα στο δρόμο για να μας καθυστερήσουν με φωτο-στάσεις παρά μόνο το πέρασμα του Βόρειου Αρκτικού Κύκλου. Το κυριότερο, ο Ε6 που θα ακολουθήσουμε είναι ένας κεντρικός δρόμος χωρίς στροφιλίκι. Προβλέπουμε ότι θα είμαστε στο προορισμό μας χωρίς καθυστέρηση, έτσι αποφασίζουμε να ξεκουραστούμε για μια μέρα αφού το είχαμε ανάγκη.

βολτάροντας στο Trondheim

Κυριακή, ποδαράτο στη πόλη και η βροχή που έπεφτε σχεδόν όλη μέρα δε πολυβοήθησε στη βελτίωση της διάθεσης. Δεν έχει περάσει μια μέρα από τότε που πατήσαμε σε νορβηγικό έδαφος, ειτε χωρίς βροχή είτε χωρίς εκείνο το συνεχές και εκνευριστικό σπρέυ από τον ουρανό.

Το επόμενο πρωί σκοπεύουμε να σηκωθούμε νωρίς στις 7. Άνετα φαίνεται να βγαίνει το Bodo αλλά ας έχουμε μια καβάτζα για τον καιρό. Δεν ξέρεις, μπορεί να αποφασίσει να μας πετάξει όσο νερό κουβαλάει στα φιορδ της μέσης χώρας, έτσι για να σπάσει πλάκα μαζί μας …

2 Αυγούστου, Trondheim – Bødo, χλμ ημέρας : ~ 720

Το πρωί δεν έβρεχε και ανοίξαμε γκάζι, κυνήγι και πάλι για να προλάβουμε τη βροχή, κάπου θα σκάσει, δεν μπορεί. Στο δρόμο συναντάμε πολλούς Νορβηγούς με μηχανές να κατευθύνονται νότια, όλοι τους με ολόσωμες αδιάβροχες φόρμες. Χμμμ, εν καλό αυτό, εν καλό… Γιατί όλοι πάνε νότια και εμείς βόρεια? Γιατί μέχρι εδώ δεν έχουμε συναντήσει άλλες μοτό προς τα πάνω?

Μου θύμιζε σκηνές από ταινίες καταστροφής όπου όλοι εγκαταλείπουν τη πόλη αλλά ο die hard-δε μασάω-σας σκίσω όλους-πρέπει να σώσω το πλανήτη-ήρωας της ταινίας πάει κόντρα στο ρεύμα. Οκ αλλά εμείς τι ακριβώς πάμε να σώσουμε?

Περνώντας τα «όρια» της βόρειας χώρας. Κάτι αλλάζει απο δω και πέρα…

Σε μια στάση σε βενζινάδικο έπιασα για λίγο τη κουβέντα με έναν Νορβηγό από μια παρέα 5-6 χαρλεάδων που πήγαιναν νότια. Φορούσε και αυτός την ολόσωμη αδιάβροχη. Του λέω ότι πάμε nordkapp. Μου απαντά με ένα ύφος όλο νόημα «… hmm, it’s quite rainy you know…» κουνώντας το κεφάλι του σαν να ήθελε να πεί «ε ρε έχετε να φάτε …» . Τι να φάμε ρε, βροχή? Μόλις φάγαμε το 14ο χοτντογκ του ταξιδιού, πήραμε superpowers (ένα λουκάνικο τη μέρα powered by Statoil τη βροχή τη κάνει πέρα).

H άφιξη στα όρια του Βόρειου Αρκτικού Κύκλου ξυπνά περίεργα συναισθήματα. Μόλις λίγα χιλιομετρα πριν, το μέρος μεταμορφώνεται δραματικά. Από εκεί που οδηγάς ανάμεσα σε πλαγιές πλούσιες σε κωνοφόρα, ξαφνικά μπαίνεις σε μια περιοχή όπου τα δέντρα είναι καμμένα από το κρύο και η γη αναδύει μιαν άλλη μυρωδιά. Θα περίμενα σταδιακά, σιγά σιγά να μειώνεται η βλάστηση, όμως η αλλαγή είναι εκπληκτικά απότομη στο βαθμό που η εικόνα είναι post apocalyptic, λες και έχει σκάσει ατομική βόμβα που τα έχει κάνει όλα ίσιωμα και έχει διώξει τους πάντες.

Περπατάω στο παρακείμενο ύψωμα και κάτι ο συμβολισμός του 66ου παράλληλου, κάτι το έντονο κρύο, κάτι η θύμιση ότι δεν ξέρω τι μέρα είναι και δεν έχω καμία αίσθηση του χρόνου, όλα αυτά με κάνουν να συνειδητοποιώ για πρώτη φορά στο ταξίδι ότι είμαι μακριά από το σπίτι μου.

heading north

Φτάσαμε στο Βodo αργά και καταλήξαμε σε κάμπινγκ κατά τις 10. Έκανε τόσο πολύ κρύο που δεν το σκεφτήκαμε να στήσουμε σκηνές. Φορούσα ισοθερμικό, από πάνω φανελάκι και μπλούζα χειμερινή και δε μπορούσα να σταθώ έξω χωρίς τρέμουλο. Υπήρχε καλυβάκι διαθέσιμο και το τσιμπήσαμε ασυζητητί. Έβγαλα τη ρακή που κρατούσα μαζί μου, τσουγκρίσαμε, ήπιαμε να ζεσταθούμε, να «γιορτάσουμε» το πέρασμα το βόρειου αρκτικού κύκλου.

Με δυο στρατιωτικά ξυπνήματα καταφέραμε να επανέλθουμε σχεδόν στο αρχικό πρόγραμμα. Η διάθεση πλέον έχει αρχίσει να ανεβαίνει ξανά.

3 Αυγούστου, Bødo – Lofoten – Laphaugen, χλμ ημέρας : ~ 360

Τα νησιά Lofoten πλασάρονται ως μια από τις καλύτερες ατραξιόν της χώρας. Η αλήθεια είναι ότι δεν το είχα πολυψάξει, 2-3 φωτός στο ιντερνετ έδειχναν ένα τόπο κλασσικά νορβηγικό και γραφικό με μικρά ψαροχώρια που από πίσω τους υψώνονται άγρια βουνά. Οκ, έτσι είναι όλη η Νορβηγία, δεν αλλάζει κάτι. Μπήκαν όμως στο πλάνο μιας και πάντα ψάχνουμε επαρχιακούς δρόμους και επειδή η μόνη εναλλακτική διαδρομή προς το βορρά – περίπου από το Bodo μέχρι το Narvik – είναι η ευθεία του Ε6. Πρωινό ξύπνημα 6:45. Ετοιμαζόμαστε και φεύγουμε καρφί για το λιμάνι του Bodo.

αφήνωντας το λιμάνι του Bodo

μετά απο ένα 2ωρο αρχίζουν να ξεπροβάλλουν τα βουνά των Lofoten
Lofoten

Ενώ τρώμε το γκουρμέ μεσημεριανό μας στη φύση, εκλεκτή ποικιλία κονσέρβας rio mare με κρακερς και τυρί, δε μπορούμε να μη παρατηρήσουμε αυτή τη γκρι κουρτίνα να έρχεται:

έμπνευση το ονομα του χωριού …»Α»
Τα Lofoten ενώνονται στα βόρεια μέσω στεριάς με την ενδοχώρα

Περάσαμε την περιοχή του Narvik, όπου κατά το 2ο ΠΠ έγιναν επικές μάχες. Μνημεία σε διάφορα σημεία, ταμπέλες για μουσεία, όμως ήμασταν κουρασμένοι και δεν υπήρχε χρόνος για να τα ψάξουμε. Είχαμε καθήσει κάπου για φαγητό λίγο πριν. Ωραίο σημείο, με τραπεζάκια και δίπλα σε θάλασσα. Είχε ήλιο, ήμασταν λίγο ξέγνοιαστοι. Έχω αφήσει το κράνος πάνω στη σέλα της μηχανής. Ξαφνικά μια δυνατή ριπή αέρα ταρακουνάει τα μοτόρια και ακούω το γδούπο του κράνους που σκάει κάτω…

Γυρνάω και βλέπω τη ζελατίνα αλλού, τα «αυτάκια» του αράι αλλού, κομμάτια από το μηχανισμό της ζελατίνας εδω και εκεί … Πόσο ηλίθιος … Μια σκέψη μου έρχεται μόνο. Να μην έχει σπάσει η ζελατίνα. Βροχή και κρύο στη μάπα απο εδώ και πέρα? Κωμικοτραγική η ιδέα να ψάξω για καινούρια ζελατίνα arai εδώ πάνω. Γελάω και ταυτόχρονα μου έρχεται να κλάψω. Σκύβω, την πιάνω και με ανακούφιση βλέπω ότι δεν έχει σπάσει κάπου. Οι βάσεις όμως, εκεί που κουμπώνουν τα αυτάκια και με τη σειρά τους συγκρατούν τη ζελατίνα την έχουν ακούσει για τα καλά. Ταινία γκάφερ. Ότι κινείται ενώ δεν πρέπει να κινείται, στερεώνεται με γκάφερ. Σωτήρια …

Προχωρήσαμε, βρήκαμε καλύβα – αφού το κρύο ήταν εντονότατο – στη περιοχή του Laphaugen. Ρακή, τσιγάρο, άραγμα στη μικρή βεράντα. Έχουμε πλησιάσει στο τελικό μας στόχο και επικρατεί μια περίεργη ηρεμία, βοηθούμενη απο το καθαρό ουρανό.

Laphaugen

Αύριο ξημερώνει μια μεγάλη μέρα …

(για το 6ο μέρος, κλικ εδώ)

3 Αυγούστου, Bødo – Lofoten – Laphaugen, χλμ ημέρας : ~ 360Τα νησιά Lofoten πλασάρονται ως μια από τις καλύτερες ατραξιόν της χώρας. Η αλήθεια είναι ότι δεν το είχα πολυψάξει, 2-3 φωτός στο ιντερνετ έδειχναν ένα τόπο κλασσικά νορβηγικό και γραφικό με μικρά ψαροχώρια που από πίσω τους υψώνονται άγρια βουνά. Οκ, έτσι είναι όλη η Νορβηγία, δεν αλλάζει κάτι. Τα νησιά μπήκαν όμως στο πλάνο μιας και πάντα ψάχνουμε επαρχιακούς δρόμους και επειδή η μόνη εναλλακτική διαδρομή προς το βορρά – περίπου από το Bodo μέχρι το Narvik – είναι η ευθεία του Ε6.

Πρωινό ξύπνημα 6:45. Ετοιμαζόμαστε και φεύγουμε καρφί για το λιμάνι του Bodo.

3 Αυγούστου, Bødo – Lofoten – Laphaugen, χλμ ημέρας : ~ 360Τα νησιά Lofoten πλασάρονται ως μια από τις καλύτερες ατραξιόν της χώρας. Η αλήθεια είναι ότι δεν το είχα πολυψάξει, 2-3 φωτός στο ιντερνετ έδειχναν ένα τόπο κλασσικά νορβηγικό και γραφικό με μικρά ψαροχώρια που από πίσω τους υψώνονται άγρια βουνά. Οκ, έτσι είναι όλη η Νορβηγία, δεν αλλάζει κάτι.Τα νησιά μπήκαν όμως στο πλάνο μιας και πάντα ψάχνουμε επαρχιακούς δρόμους και επειδή η μόνη εναλλακτική διαδρομή προς το βορρά – περίπου από το Bodo μέχρι το Narvik – είναι η ευθεία του Ε6.

Πρωινό ξύπνημα 6:45. Ετοιμαζόμαστε και φεύγουμε καρφί για το λιμάνι του Bodo.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s