ollantaytambo-0733

Επιστροφή στο Cusco

To τελευταίο βράδυ στη Santa Teresa έβρεξε αρκετά αλλά τελικά το χώμα στην καταπληκτική διαδρομή προς την Santa Maria ήταν σε καλή κατάσταση. Επιστρέψαμε στο Cuzco απολαμβάνοντας ξανά τον ίδιο δρόμο που είχαμε κάνει 3 μέρες πριν. Όλα ήταν σαν σε επανάληψη, ο καιρός, η ζέστη χαμηλά, η βροχή και το κρύο ψηλά στο πάσο. Περνώντας μέσα από το χωριό Ollantaytambo πέσαμε πάνω σε μια γιορτή και χωρίς δεύτερη σκέψη σταματήσαμε. Η πλατεία του χωριού ήταν πλημμυρισμένη από χρώματα, μουσικές και κόσμο. Τα πιτσιρίκια ντυμένα στις παραδοσιακές ενδυμασίες χόρευαν  και έκλεβαν τη παράσταση.

πλήρης gallery από τη γιορτή στο Ollantaytambo στο post «vivid Peru» at latris blog

Λίγες ώρες αργότερα φτάνοντας στο Cuzco κατευθυνθήκαμε στο hostel που είχαμε μείνει πριν 3 μέρες. Όμως για κακή μας τύχη γινόντουσαν έργα πεζοδρόμησης με αποτέλεσμα κάθε πρόσβαση στο συγκεκριμένο δρομάκι να είναι αποκλεισμένη από μεγάλους σωρούς χώματος και από χαντάκια τα οποία ήταν αδύνατον να περάσουμε με τη μηχανή. Πρέπει να κάναμε κύκλους τουλάχιστον 1 ώρα ψάχνοντας κατάλυμα και είχαμε σχεδόν απελπιστεί αφού κάθε επιλογή που είχαμε γραμμένη στις σημειώσεις μας είτε δεν είχε κενά κρεβάτια, είτε δεν είχε χώρο για τη μηχανή, ενώ σε οποιαδήποτε άλλη πόρτα και αν χτυπήσαμε το αντίτιμο που μας ζητούσαν ήταν εκτός προϋπολογισμού. Στεκόμασταν στην άκρη του δρόμου προσπαθώντας να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε όταν σταμάτησε δίπλα μας ένα περιπολικό της αστυνομίας. Ο ένστολος μας ρώτησε αν χρειαζόμαστε βοήθεια. Του είπαμε ότι ψάχνουμε ένα φθηνό χόστελ αλλά με χώρο για τη μηχανή. Μας πρότεινε το Felix και μας έγραψε τη διεύθυνση σε ένα χαρτί. Το χόστελ ήταν σε ένα στενό αδιέξοδο πολύ κοντά στη κεντρική πλατεία. Η μεγάλη ξύλινη πόρτα ήταν υπερυψωμένη αλλά ο ιδιοκτήτης μας βοήθησε να βάλουμε τη μηχανή μέσα η οποία χώρεσε οριακά. Περπατήσαμε στα στενά του ιστορικού κέντρου, δοκιμάζοντας πίτα-γύρο σε μαγαζάκι με ταμπέλα greek giros. Θα ήθελε, αλλά δεν ήταν. Πιο πολύ με φαλάφελ έμοιαζε.

Μείναμε ένα βράδυ ακόμα στο Cuzco κρατώντας μια στάση αναμονής για να δούμε πως θα εξελισσόταν η ουρολοίμωξη που είχε εκδηλώσει η Έλενα στη Santa Teresa, κατά πάσα πιθανότητα εξ αιτίας των χαμηλών επιπέδων υγιεινής στο camping. Το βράδυ η πλατεία της πόλης γέμισε κόσμο.

Επισκεφθήκαμε ξανά την Norton Pub δοκιμάζοντας την καλύτερη μπύρα του Peru, την Cusquena η οποία αποδείχθηκε εφάμιλλη με το νερόπλυμα που πίνουμε «γιατί έτσι μας αρέσει» στην Ελλάδα. Στο μπαρ πιάσαμε τη κουβέντα με ένα ζευγάρι γάλλων backpackers που ταξίδευαν στο Περού. Μας διηγήθηκαν την περιπέτεια τους στη πόλη Cajamarca, όπου τους λήστεψαν στο δρόμο υπό την απειλή όπλου κάτι που μας έβαλε σε σκέψεις καθώς η Cajamarca ήταν στα πλάνα μας.

Αναχωρήσαμε από την πολιτιστική πρωτεύουσα του Περού στις 28 Οκτωβρίου πολύ νωρίς το πρωί, με το άγχος του καιρού. Αρχικά βάλαμε στόχο να φτάσουμε ως το Abancay, 200 χιλιόμετρα βορειοδυτικότερα όπου θα αποφασίζαμε για την συνέχεια της πορεία μας αναλόγως των συνθηκών. Η διαδρομή ήταν για άλλη μια φορά μαγευτική αλλά με πολύ αργό ρυθμό. Οι αμέτρητες φουρκέτες, οι αναβάσεις και οι καταβάσεις που διαδέχονταν η μια την άλλη σαν roller-coaster, η θέα από τα ψηλά σημεία προς τις καταπράσινες περουβιανές Άνδεις που γέμιζαν τον ορίζοντα από άκρη σε άκρη, στα χαμηλά η πορεία στο πλάι του ποταμού Apurimac με τα νερά του να τρέχουν φουσκωμένα και μανιασμένα, όλα αυτά συνέθεταν μια μοτοσικλετιστική εμπειρία μοναδική από εκείνες που εύκολα κατατάσσεις στις κορυφαίες. Δυστυχώς το φωτογραφικό υλικό από αυτή τη διαδρομή είναι ελάχιστο εξαιτίας της βροχής που έπεφτε κατά διαστήματα και της συνεπακόλουθης βιασύνης μας για να προλάβουμε την κακοκαιρία.

Ωστόσο στην κοιλάδα του Apurimac είχαμε τα πρώτα δείγματα των συνεπειών της εποχής των βροχών επί της κατάστασης των δρόμων. Τμήματα μήκους πολλών δεκάδων ή και εκατοντάδων μέτρων εξαφανισμένα κάτω από στρώματα λάσπης, άσφαλτος σπασμένη με το υπέδαφος να καθιζάνει σε πολλά σημεία, όλα αυτά μαρτυρούσαν ότι δυστυχώς δεν είχαμε καταφέρει να αποφύγουμε τον μεγάλο αντίπαλο που φοβόμασταν όπως είχαμε αναφερθεί στο ποστ «Είσοδος στο Περού«.

Στο Abancay κάναμε μια στάση για να προμηθευτούμε μερικά φρούτα. Όση ώρα η Έλενα ήταν στη λαϊκή αγορά, προσπάθησα να μάθω για τη κατάσταση του ορεινού δρόμου προς  το Ayacucho. Μίλησα με δυο ντόπιους που έδειξαν ενδιαφέρον στη μηχανή, ο ένας καβαλούσε ένα 250άρι κινέζικο εντούρο οπότε η αντίληψή του θα ήταν πιο κοντά στα δεδομένα μας σε σχέση με έναν οδηγό αυτοκινήτου. Και οι δυο είπαν ότι ο δρόμος είναι «terra» (χώμα), 400 χιλιόμετρα σε πολύ κακή κατάσταση, «dificil» (δύσκολο) και ότι θα πηγαίναμε πολύ αργά και προσεκτικά. Με αυτή την πληροφορία και δεδομένου ότι ήταν ήδη 13:00 και τα μαύρα σύννεφα πύκνωναν όσο περνούσε η ώρα είπαμε να μην συνεχίζαμε εκείνη τη μέρα.

Λίγα λεπτά μετά που τακτοποιηθήκαμε σε ένα ξενοδοχείο άνοιξαν οι κάνουλες των ουρανών και αισθανθήκαμε μια ανακούφιση για τη σωστή απόφαση που είχαμε πάρει. Περπατήσαμε στη λαϊκή αγορά του χωριού κα φτάσαμε στην καρδιά της, όπου είχε στηθεί ένα πανηγύρι φαγητού. Καθίσαμε σε ένα πάγκο μαζί με τους χωρικούς, η οικογένεια δίπλα μας βοήθησε να παραγγείλουμε και υπο το θόρυβο της βροχής που έσκαγε πάνω στα στέγαστρα απολαύσαμε το μεσημεριανό μας.

To βράδυ στο ξενοδοχείο ψάξαμε στο ίντερνετ για περισσότερα στοιχεία για τη χωμάτινη διαδρομή που θέλαμε να κάνουμε. Σε φόρουμ του LP στο thread «Road conditions Abancay-Andahuaylas-Ayacucho» έγραφαν «all the information pointed to a minimum 3 day journey with reports of robbery. The police said do not take this route». Στο site Peru4x4adventures έγραφαν ότι η διαδρομή βγαίνει σε 12 με 13 ώρες με τζιπ και εφόσον δεν έχει βρέξει. Αυτό για εμάς σήμαινε ότι με τη μηχανή θα θέλαμε τουλάχιστον 16 ώρες σε στεγνό, ενώ σε βρεγμένο μάλλον θα ήταν πραγματικός εφιάλτης εάν και εφόσον ο δρόμος δεν είχε κλείσει, κάτι μάλλον απίθανο με βάση όσα είχαμε δει εκείνη τη μέρα στη κοιλάδα του Apurimac.

Η βροχή ήταν καταρρακτώδης όλη τη νύχτα. Ήταν προφανές πλέον πως θα έπρεπε να αλλάξουμε τα σχέδια μας, εγκαταλείποντας τις χωμάτινες ορεινές διαδρομές στο Περού.